امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 1 March , 2021
امروز : دوشنبه, ۱۱ اسفند , ۱۳۹۹ - 18 رجب 1442
شناسه خبر : 12218
  پرینتخانه » مقالات تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ | 25 بازدید | ارسال توسط :
مقاله؛

مرور کاربردها و چالشهای طراحی پهپادها

امروزه نیاز فزاینده به پرواز پهپاد با قابلیتهای متنوع برای هر دو زمینه نظامی و غیرنظامی وجود دارد . برنامههای کاربردی و همچنین علاقه قابل توجهی به توسعه پهپادهای جدید وجود دارد که میتوانند به طور مستقل پرواز کنند و در محیطها و مکانها مختلف میتوانند ماموریتهای گوناگونی انجام دهند.
مرور کاربردها و چالشهای طراحی پهپادها

Classifications, applications, and design challenges of drones: A review
سپنها
شماره: SAT-00012
طبقه بندی، کاربردها و چالشهای طراحی پهپادها: مرور
M. Hassanalian, A. Abdelkefi
مترجم: مهدی رهنما، امیر عربزاده شمس
Received 25 November 2016; Received in revised form 27 April 2017; Accepted 28 April 2017

یکی از جامع ترین گزارش های بازار شناسی و آینده پژوهشی پهپادها که بر اساس بیش از ۳۶۰ اثر علمی در مراکز علمی معتبر دنیا تدوین شده و توسط اساتید دانشکده پهپاد دانشگاه شهید ستاری ترجمه شده است.

 

چکیده
پهپاد
هواپیمای بدون سرنشین
طبقهبندی
Micro air vehicles
Bio-inspiration
امروزه نیاز فزاینده به پرواز پهپاد با قابلیتهای متنوع برای هر دو زمینه نظامی و غیرنظامی وجود دارد . برنامههای کاربردی و همچنین علاقه
قابل توجهی به توسعه پهپادهای جدید وجود دارد که میتوانند به طور مستقل پرواز کنند و در محیطها و مکانها مختلف میتوانند
ماموریتهای گوناگونی انجام دهند. در دهه گذشته، طیف وسیعی از کاربردها بیشترین توجه را به هواپیماهای بدون سرنشین جلب کردهاست
که منجر به اختراع انواع مختلفی از پهپادها با ابعاد و اندازه متفاوت SAT-00012.Classifications, applications, and design challenges of drones A review.Rahnamaشدهاست . در این مقاله، طبقهبندی جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین
را بررسی میکنیم که از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین تا پهپادهای هوشمند در هر دو طرف این طیف، با تعریف جدید آنها وجود دارد .
برنامههای کاربردی و چالشهای طراحی و ساخت در پهپادها، روشهای موجود برای افزایش پایداری و روشهای مختلف کنترلی آنها نیز
مورد بحث و بررسی قرار گرفتهاست. محدودیتهای پهپادهای موجود، توصیهها و راهحلهای پیشنهادی برای نسل بعدی پهپادها ارائه میشود.
۱ . مقدمه
پهپادها، رباتهای پرنده ای که شامل هواپیماهای بدون سرنشینی که از هزاران کیلومتر دورتر تا پهپادهایی که داخل فضاهای محدود پرواز میکنند هستند. وسایل نقلیه هوایی که اپراتور
را حمل نمیکنند، از راه دور یا به صورت مستقل پرواز میکنند و ظرفیت بارگیری محموله برایشان در نظر گرفته شده است. موشک بالستیک، موشکهای کروز، گلوله توپ، اژدر و ماهوارهها
را نمی توان هواپیماهای بدون سرنشین در نظر گرفت. پیشرفتها در ساخت، ناوبری، قابلیتهای کنترل از راه دور و سیستمهای ذخیره توان، توسعه طیف وسیعی از هواپیماهای بدون سرنشین
را ممکن ساخته است که میتواند در موقعیتهای مختلف دشوار، غیر ممکن و یا خطرناک که امکان حضور انسان در آن وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرد . در چند سال گذشته، رباتهای
پرنده در ارتش بسته به اندازه و نوع تجهیزات نصبشدهی روی آنها، برای ماموریتهای تجسس و شناسایی، گشت زنی، حفاظت و حمل و نقل بارها، اکتشافات سیارهای، عملیات جستجو و
نجات بیشتر مورد توجه بوده است. مزایای قابلتوجهی از این هواپیماهای بدون سرنشین به نتیجه رسیدهاند . هزاران مطالعه با تمرکز بر بهینهسازی و تقویت پتانسیل سامانههای هواپیماهای
بدون سرنشین برای انجام انواع مختلفی از ماموریت ها انجام گرفته است.
پهپاد ها اغلب بسته به پیکربندی و ماموریت، دارای طبقه بندی گسترده ای هستند. واتس ۱ و همکارانش انواع مختلفی از طبقه بندی ها را توصیف کردند. آنها هر یک از طبقه بندی ها
را به مزایای خواستههای کاربران پهپادها مرتبط میدانند. آنها هواپیماهای بدون سرنشین را برای کاربردهای علمی و نظامی با ویژگیهایی چون اندازه، پایداری پرواز و قابلیتها، طبقهبندی
کردند. آنها در طبقهبندیهای خود، پهپادها را به عنوان MAV(Micro or Miniature Air Vehicles), NAV(Nano Air Vehicles), VTOL(Vertical Take-Off & Landing), LASE(Low Altitude, Short-Endurance), LASE CLOSE, LALE(Low Altitude, Long Endurance), MALE(Medium Altitude, Long Endurance) و HALE (High Altitude, Long Endurance) طبقه بندی نمودند.
در یک نمای کلی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده نیروهای مسلح بریتانیا، بروک-هلند ۲ پهپادها را به سه دسته طبقهبندی کرد. کلاس ۱ به چهار دسته A,B,C,D تقسیم
میشود. فرآیند طبقهبندی در ابتدا براساس کمترین وزن برخاست و به صورت ترکیبی با انتظار از مکان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته است. این طبقهبندی در جدول ۱
نشان داده شدهاست.

مترجم
مهندس مهدی رهنما
@Rahnama.sm
Rahnama.smh@gmail.com
مهندس امیر عرب زاده شمس
Amir.Arabzadeh@email.kntu.ac.ir
۷۳ Professor Max F.Platzer

برای دانلود کل مقاله اینجا کلیک کنید

 

نویسنده : مترجم: مهندس مهدی رهنما
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.